vrijdag 20 januari 2012

tegenslag

Het jaarrapport van ons bedrijf is opgemaakt. Schade 4900 euries betalen. En de accountant, en het laatste van de inkomstenbelasting 2011, de BTW...
In ieder geval moet het zuinig, heel zuinig. Want mijn zorgvuldig opgebouwde reserves drogen op.
Gelukkig heeft manlief veel werk, heel veel werk. En dat is maar een gelukkie.

Ik heb de jaaropgaven van de tijd dat we samen werkten erbij gepakt. We verdienden toen tienduizend euro (netto) meer dan nu. En we waren zes jaar jonger. We hadden een mooi salaris maar moesten ook veel afgeven voor kinderopvang. Ik zou nu niet meer terug willen. Maar man wil wel eens een gewone baan waarbij hij niet veel meer verdient, meer zekerheid en zes weken vakantie per jaar........Dat gaat echt niet over luxe maar over tijd.

Zorgvuldig weeg ik iedere cent die ik uitgeef af. Het scharrelvlees is echt duur.. kunnen we met minder?

Morgen bakken. Appeltaart van appels met een plekje lekker voor in het weekend.
En muffins voor school en cakejes voor bij de koffie. Maar nu maar stoppen.. intensief dagje.


Beginnen bij het begin.... maar weer... De financiele successen gaan absoluut niet in een rechte lijn omhoog ben ik bang..