donderdag 2 februari 2012

Een goede tip tegen weervlekken!

Onze jongste wordt in maart drie jaar oud. Toendertijd hebben wij een Q.uinnie kinderwagen geleend van een kennis. Het is een twee in een geval, kinderwagen en reiswieg. Een driewieler een prachtig ding waar we veel plezier van gehad hebben. Hij vroeg hem vorige week terug. Eerst haalde ik de kinderwagen uit de schuur.
Het was gisteren net als vandaag prachtig mooi winterweer dus ik kon dat buiten wel even doen. Helaas ging vriendje niet slapen, oudste had "geen zin om huiswerk te maken" en middelste zou om half vier bij een vriendje vandaan komen om bij ons te spelen.
Nou ja verre van rustig dus. Maar het moest, dus ik pakte de kinderwagen. En ik schrok mij compleet een hoedje de hele kinderwagen zat onder de weervlekken. Ook niet een beetje, de hele rand zat vol met zwarte vlekjes. Hoe moest ik dat nou weer oplossen? Op internet had iedereen het over H.G. Totdat ik ergens las dat je een biologisch inweekmiddel kon gebruiken. Overigens zij bijna iedereen dat het niet meer op te lossen was.
Ik kon het in ieder geval proberen, en zo toverde ik de ecover inweekmiddel tevoorschijn.
 Ik was niet vol goede hoop. Ik strooide het erover heen en boende met oude afwasborstel over de vlekken.
In de vrieskou. Vervolgens legde ik de kap op de droogmolen. En het bevroor binnen enkele minuten.
S ochtends had ik ook al op die manier een wasje gedroogd.
Ik had het idee dat de vlekken aardig oplosten! Maar dat kon evenzogoed ijdele hoop zijn. Ik keek iedere keer, maar kon niet langer dan een kwartier in de kou buiten werken. Vannacht heb ik alles in de bijkeuken gelegd. En vanavond heb ik de witte vlekken van het middel eraf gepoetst. Het is erg mooi geworden. De zwarte vlekjes zijn verdwenen. Er zijn alleen nog enkele grotere vlekjes over maar dat is bijna niet waarneembaar. Ik ben erg blij en wil deze tip met iedereen delen!