vrijdag 17 augustus 2012

De vakantie en er weer met frisse moed enzo

De kinderen hebben vanaf nu nog twee weken vakantie. Wij zijn net van onze kampeervakantie terug.
Het was een groot succes. We hebben er een nieuwe tent voor gekocht, maar met de verkoop van de oude stormtent in de vriendenkring kon dat weer worden opgelost.
We begonnen onze zwerftocht in Zuid Limburg. Dat is een oude liefde met prachtige wandelpaden en een dit omgeving. Mijn dagbudget was ongeveer 50 euro per dag, daar moesten wij ook de camping van betalen. We verbleven een kleine week op de eerste camping. Schade 202 euro met ons gezin. WE gingen een dag naar een sub tropisch zwemparadijs schade 42,50. De kinderen kregen s avonds een patatje als traktatie en dat scheelde mij alweer een paar euro omdat een traktatie veel duurder in het zwembad was. Na die dagen gingen we door naar Duitsland richting Moezel. Daar hebben we een aantal heerlijke dagen gehad we gingen daar ook naar een Erlebnis bad. Kosten 17,40 voor een familikarte! Boodschappen bij de Lidl 24 euro!
Het viel mij al eerder op het leven is goedkoper in Duitsland.

Qua boodschappen zijn we niet uitgekomen me het budget van 200 euro maar dat vulde ik aan met geld uit de pot. Al met al een geslaagde kampeervakantie voor ongeveer 750 euro.

Bij een vakantie back to basics geen stroom in de tent, eenvoudig kamperen. Waardeer je de luxe van een warm bed en een wasmachine weer extra.
Rest nog wel een grote bult was en nog veel dingetjes op de tafel. Ik wil daar vandaag nog een einde aan maken door alles keurig op zijn plek te leggen en gestaag doorgaan met wassen.

Voor mij is middenin het jaar de vakantie tijd een tijd van bezinning. Eigenlijk veel meer dan aan het einde van het jaar. Nog twee weken genieten met de kinderen en dan gaat er hier de spreekwoordelijke stofdoek doorheen. Wat deed ik het met weinig spullen in de tent! Weer even goed stofzuigen en schoonmaken van de kamers daar heb ik nu al zin in. Maar dan wel met wat kouder weer alstublieft.  Die Duitsers met hun Grundlicheit hebben in ieder geval bij mij iets achtergelaten!