zaterdag 1 september 2012

Van potjes vullen en in het gareel.

Vrijdag een keer per maand heb ik een kriebelig/ feestelijk gevoel. BioWEB brengt zijn bestelling die ik even daarvoor gedaan heb. Vaak is het pasta, aardbeienlollies, zuivel en groente, nu was de boerensoepgroente in de aanbieding. Ik vind het heel handig om van die zakjes voor een snelle soep of macaroni bij de hand te hebben.

O ja, ook de waterijsjes niet vergeten in de vriezer te doen... En heeft u al eens de heerlijke aardbeien yoghurt van de W.eeribben geproefd?

Volgende week begint voor ons school weer. Ik heb al weer veel huishoudelijke klussen op het programma staan. Afgelopen zondag gingen we met de jongste naar een havenstadje in de buurt. We hebben heerlijk gewandeld en van het uitzicht genoten. Het regende af en toe maar tussen de buien door was het uitstekend weer om bij het water en de boten te kijken. Toen we weer thuis waren gekomen ben ik de schuur gaan opruimen. De oogst waren vier! shoppers voor de kringloop. Dit kwam mede door alle spullen die nog in de stelling kasten stonden voor de kleedjesmarkt.

Bakte ik vorig jaar bijna de hele winter ons eigen brood, er was flink de klad ingekomen. Er gaat hier een brood per dag doorheen en mijn eigen brood bleef niet vers. Op een buiige zomerdag, had dochter van 10 trek in zelfgebakken brood. Ze heeft toen de broodbakmachine tevoorschijn gehaald, we hebben een klein budget zakje all in broodmix gehaald bij de w.elkoop. Het mislukte, maar omdat er nog voor een brood meel inzat heb ik het gewoon in de broodbakmachine gegooid met wat water, ik was het alweer vergeten maar er kwam een heerlijk brood tevoorschijn. Ik heb een zal voor vijf broden gekocht en houd wat gekocht brood in de vriezer voor de lunchtrommels. Het enige nadeel is dat er een machine bijgekomen is. Het koffiezetapparaat had ik natuurlijk wel al verbannen.
En het is simpel, ik laat de broodbakker nu gewoon al het werk doen.

Het emergency fund wat ik las bij LLMM en het principe ga overnemen, ga ik aanvullen met de verkoop van mijn droger en andere troep. Ik wil hem zspm vullen met 1000 euro. Voor mijn gaswasdroger krijg ik vijfhonderd euro.
EN ik heb nog allerlei spullen die ik kan verkopen op MP. De kogel is dus door de kerk, ik verkoop het ding vlak voor de winter. Er kan maar vijf kg wasgoed in en ik stop mijn 8 kg wasmachine vol met was. Dus de helft kan er toch al niet in. Mijn ouders willen hem graag overkopen. Ik moet wel investeren in twee wasrekjes. Een toren en een droogrek. Ik heb ook nog wel behoefte aan een wasrek over het bad heen. Maar dat is niet puur noodzakelijk.

Verder moet er in het treinpotje volgend jaar 1500 euro zitten voor een jaarkaart. Ik betaal dat nu in termijnen. Maar wil het volgend jaar in een keer betalen.

Volgende week beginnen zoals gezegd de scholen in het Noorden weer. Dus de kinderen moeten weer een beetje in eht gareel, er bestaat een duidelijker stramien van naar school gaan, eten, huiswerk maken, sporten. Het lanterfanten is voorbij en dat is ook wel weer goed. Jongste gaat drie dagdelen naar de PSP dan heb ik tijd om mijn kasten te legen dus ook mijn hoofd!! Fijn weekend