woensdag 17 juli 2013

Van Zweden tot Balkonië en van alles wat.

We zouden gaan kamperen in Zweden.  Tussenstop geregeld, kronen bedacht hoe we zouden gaan.
Totdat de vervanging voor ons bedrijf niet goed bleek te zijn geregeld.
Voor het eerst in zes jaar.
En nu? Stiekem hoopte ik dat de man het een goed idee vond om lekker in een stoeltje in de tuin te hangen.
Ik houd eigenlijk niet heel erg van vakantie en ben gewoon liever thuis.
Toch zie ik hier het huishoudelijkwerk tijdens de vakantie ook opstapelen.
Aan een weekschema kom je niet helemaal met drie kinderen in een klein huis.
Bovendien moet ik goed op de jongste letten want er wordt ondanks ons kleine dorpje in de straat erg hard gereden gevolg van asfalt op straat.
Met man afgesproken dat hij zaterdagochtend zich even met de kinderen bemoeit en ik even het achterstallige werk kan doen.
Is hij lekker vrij dus moet kunnen.

Maar goed man en rest van gezin willen toch kamperen en dat is met dit weer in de buurt ook heerlijk te doen.
Het is hier heerlijk toeven in het Friese en gelukkig niet snikheet want dan worden de kinderen Lëbich |(Fries voor zeurderig).
In de vakantie heb ik ook nog de vakantieplanner uitgeprint van het rijdschrift Kiind. Ideaal voor de twee jongsten, ze weten precies wat er gaat gebeuren.

Mijn dagen zien er in de vakantie als volgt uit: Half acht sta ik op met man en zoontje de middelste en oudste slapen lekker uit.
Eerst stop ik een wasje in de machine en ruim de vaatwasser uit.
Dan ontbijten en lunch maken voor man.
Vervolgens wat omrommelen met zoontje en om half tien koffie drinken in de tuin en was ophangen.
In de zandbak spelen/ stukje fietsen brood bij de bakker halen.
S middags gaan we meestal naar het strand dat is hier vandaan een kwartiertje of half uurtje. Er zijn twee stranden in de buurt.
De middelste speelt bijna de hele dag buiten met haar buurmeisje wat ook haar beste vriendin is. Ze zijn nu aan het kamperen bij de oma.
De oudste doet wel wat klusjes voor ons maar is meestal bij zijn vriendinnetje
Ja dikke verkering ;-_)

Gisteren kocht ik bij de kringloop een echte jaren 80 speelgoedboot voor op het strand.8 ijsco vormpjes en een pomp voor het zwembadje van zoontje.
Totale schade 2,50

En jullie nog plannen voor de zomer?
Een