woensdag 21 augustus 2013

Een frisse wind door het huis

De stilte doet pijn in mijn oren nu ik dit stukje schrijf. De jongste twee kinderen naar de basisschool en de oudste aan het vissen met zijn opa. Die moet volgende week weer naar de Middelbare School.
Maandag had ik nog enigszins last van uitstel gedrag maar gisteren ben ik er tegaan gegaan. Eerst heb ik alle overbodige troep uit de kamer gemikt. We hebben een vrij lege kamer, en dat wil ik mooi zo houden ;-) Een vriendin (niet een vriendin die hier meeleest hoor ;-))kwam laatst onze opgeknapte kamer bekijken ze vroeg wanneer het speelgoed er in kwam staan. Ik liet haar de kast zien waar jongste zijn speelgoed bewaard wat niet meer is als wat puzzels, kleurtjes, playmobil, autos en twee ouderwetse gearages. Het ongeloof viel op haar gezicht te lezen...


Eerst heb ik de wc schoongemaakt. En het fonteintje in de week gezet met wat azijn. De kranen waren wat verkalkt. Daarna de keuken opgeruimd en de ramen gewassen. Van binnen en van buiten. Daarna heb ik de kamer en de keuken gezogen. S middags heb ik de gehele bijkeuken weer netjes opgeruimd.
De schoenen weer uitgezocht. Zoon moet deze week weer trainen dus we hebben meteen de voetbalschoenen gepast. Gelukkig passen ze nog.

Vorige week had ik het keukengerei al opgeruimd en uitgezocht. Alles met stukjes eraf heb ik in tassen gestopt en weggebracht naar de kringloop. Achter in de tuin tegen het huis onder een afdakje staat oud papier wat ik heb uitgezocht, dat wordt zaterdag opgehaald.
Voor jongste zoon was dit de eerste keer dat hij de gehele dag naar school ging. Hij was s middags wel moe. Maar doordat hij een andere juf en een veel kleinere klas heeft van 28 naar 13 ! gaat het al stukken beter. Hij vraagt wel geregeld naar mij en heeft moeite met lang stilzitten ;-(
Maar ik heb een veel beter gevoel bij dit kleine groepje. De sfeer voelt ook beter.

Voor vandaag staat de bovenverdieping op de planning opruimen/zuigen en dweilen. Ik gooi gemakkelijk dingen weg, het venijn zit echter in de staart. Van de tassen wegbrengen naar kringloop of milieustraat bedoel ik dan.

Kun jij ook makkelijk afstand van spullen doen?