woensdag 7 augustus 2013

Hoe het was

Eerder scheef ik al dat onze vakantie een beetje in het water was gelopen. In eerste instantie wilden we in Zweden gaan kamperen. De campings zijn niet zo duur en het is een prachtig land.
Totdat de vervanging van ons bedrijf niet goed bleek geregeld, zodat we dichter bij huis moesten blijven en in ieder geval WIFI.

Na het schrijven op mijn blogje hierover, kreeg ik een mail van een blogvriendin klikkerdeklik dat we best een tijdje in hun huis mochten bivakkeren. Ik was gewoon helemaal stil van dat aanbod, iemand die zomaar je dat zo genereus aanbiedt. De eerste week van onze vakantie zijn we met mijn ouders op de camping geweest. Wij met onze tent precies aan een prachtig meer.
Het was hemelsbreed 15 km van ons huis, maar het was fantastisch. Een paar keer zwaar weer gehad en ook onweer. Op deze camping mag je de auto niet bij de tent hebben maar met dikke onweer blijf ik niet in een tent zitten. Dat is gevaarlijk, we zijn waarschijnlijk het enige gezin wat in de auto gaat zitten. Ik kom uit een familie die veel op het water bivakkeerde en ben vaak voor onweer gewaarschuwd. Vooral als het erg dichtbij is. We zijn dan ook midden in de nacht naar de caravan van mijn ouders geslopen. Was wel gezellig.
Dat mijn angst voor onweer niet ongegrond is wijst de ravage wel weer uit wat er afgelopen maandag op een aantal campings in zuidoost Friesland is ontstaan.
Maar we hadden alleen maar mooi heet weer en we sprongen ieder ochtend/middag en avond in het meer. Zalig. We hebben adembenemende zonsondergangen gezien. Onze tent stond precies bij het meer. En er was een soort uitkijkplek over het meer. S avonds om kwart over negen kwamen er drommen mensen om naar de zonsondergang te kijken met een fles wijn, wel gezellig maar iedereen keek zo onze tent in. Een tent is altijd een beetje een bende, maar niet bij mij. De bedden zijn keurig opgemaakt:-)



Na die vijf dagen vertrokken we zoals gezegd naar het huis van Klikkerdeklik Ik mis nooit een blogje van deze power woman. Dus ik wist al dat er ergens bij een buurvrouw roze slingers moesten hangne omdat er een meisje moest zijn geboren. En ook het huis van Valhalla was exact als in mijn herinnering, netjes schoon en ontdaan van overmatige spullen. Haar tuin stond er fantastisch bij maar was ietwat droog. wat niet vreemd was aangezien het 34,9 graden was toen we aankwamen.



De volgende dag reden we naar het Grevelingenmeer waar we een middag hebben gebivakkeerd. S middags staken er wat buien op en qua aangenaamheid van de temperatuur was dat erg fijn.
Op zaterdag gingen we naar Middelburg waar kermis was. Onze zoon is helemaal verzot op de kermis en hij mocht een rondje in een of andere machine die draaide. Later ging jongste zoon in de draaimolen. De man en oudste gingen een paar rondjes in de botsautos. Man ging na twee rondjes stoppen en kwam met zoontje op de schouder op de rand staan van de botsautos. Ik zag het niet maar hij stapte er achterwaarts van af en viel keihard op de grond hij was door zijn knie gegaan. Er was een arts die aangaf dat hij zo spoedig mogelijk naar de huisarts moest. Op een gegeven moment kon hij strompelend bij de auto komen. En zijn we zo spoedig mogelijk naar het huis van V gereden. De huisarts kon niets doen en de mijn man kon ook niets.Daarop moesten we helaas besluiten om onze vakantie af te breken en naar huis te gaan. Jammer want wij voelden ons zo ontzettend thuis in Zeeland in dat mooie huis.