woensdag 4 juni 2014

Creatief met een klein budget: interieur

Het leek me leuk om eens een keer (on topic) iets te doen met het thema van mijn blog, want meestal blog ik over dingen die overeenkomen met de grote lijn, en dat is consuminderen.
Ik zal dit thema vaker gebruiken om maar weer eens wat inspiratie te geven. Ofzo nou ja enjoy

Vorig jaar hebben wij onze kamer lowbudget opgeknapt.
De verf is van een goed merk want mijn vader is schilder, en die blieft niet a.ction rommel.
Voordeel daarvan is dat het ook weer tien jaar blijf zitten (of veertien jaar net als dat andere)
Het budget voor verf/ en aanverwant materiaal was 250 euro en daar zijn we iets overheen gegaan.

De meubels waren echter ook aan vervanging toe, maar nieuw dat past niet in het budget.
Ik had voor de meubels nog 350€ begroot. De rest is allemaal van het overige budget betaald en soms van het boodschappenbudget.

Kijk mee:


Dit is de woonkamer bij het raam de rolgordijnen moeten nog vervangen worden.
Dit is een mooi plaatje. De bank en de stoel komen bij de plaatselijke kringloop vandaan. De bank was een buitenkansje want net binnengebracht, daar stond nog geen prijs op. Hij koste mij 55 €
De stoel was ook net binnen bij de kringloop en koste €40 euro. Dat kon ik allemaal betalen van mijn maandbudget van overige/slash/ huis. Dat ik dit tegen kwam was een gelukje maar het helpt ook dat ik iedere week kijk bij de kringloop, maar ik was nog nooit zoiets tegen gekomen.
De oude bank is deze week opgehaald door jongelui die gingen samenwonen.

Dit was de oude bank daar had ik al drie jaar een kleed over de versleten plekken, kijk maar eens

Op de zittingen ferme versleten plekken. De stof zou duurder zijn geweest dan een andere bank in mijn geval. We deden er wel al drie jaar mee met de versleten plekken dan ;-), maar ik ben blij dat we nu weer een netjes exemplaar hebben. Het hoeft niet duur te zijn maar het kan best netjes.
Het tafeltje is na de verfbeurt van de kamer gekocht via marktplaats voor 30 euro. Het plaidje is een echt AaBbee (ofzoiets?) wollen deken in een prachtige kleur ik kreeg hem van mijn zusje hij koste haar €3 euro.
Het kussen is nieuw van de karwei. De lamp is van Jan Des Bouvrie ik pingelde af op de rommelmarkt en ik betaalde er uiteindelijk €7,50 voor.
De planten in het raam hebben jullie mij gesponsord! Die heb ik betaald van mijn advertentie inkomsten.!Dank daarvoor!

Dit is de nieuwe lederen stoel voor €40 euro. (de stoel is van maxfurniture google maar es.. en zie hoe duur hij ooit was) het kussen was van Return to Sender en heb ik al jaren.

Dit was de oude stoel die er stond: Zeventien jaar was het besje, ze worden niet eens meer verkocht bij de i.kea vandaar de hoes van Leenbakker.
Die hebben ze terug gekregen (de kringloop)

De TV enzo (allemaal van man)
Het kastje is ook van marktplaats voor €27,50


Dit is achter in de kamer. Meer staat er ook niet in.
Een antieke linnenkast uit ons kantoor, dat stond er nog van de vorige huurder.
Die was helemaal ingezakt onze lieve vrienden hebben hem helemaal gemaakt en er planken in gemaakt van oude vloerdelen! Kost ons niets alleen een computerdienst terug!
De lampen bovenop de kast zijn van een rommelmarkt en kosten samen vijf euro.
De stoelen waren het duurst. Die kochten we van marktplaats. Het zijn 6 leren stoelen en ze kosten €200 euro ook weer niet het gevraagde bedrag voor betaald. We hebben de orginele bon erbij gekregen. De nieuwprijs was 275 p stuk....

de eetkamertafel is oud en daarom een kleed van engel.punt wat ik van mijn ouders heb gekregen voor mijn verjaardag.

Wonen jullie ook mooi voor weinig?