maandag 9 mei 2016

te veel......

Waar blijf je nou? Hier ben ik weer, nadat ik een enorme griep heb gehad kreeg ik eindelijk tijdens de griep angstaanvallen die mijn bloeddruk deden stijgen. Gelukkig herkende ik uiteindelijk de overspannenheid en heb pas op de plaats genomen. Dat was niet makkelijk met alle kinderen thuis, en ik ben zo vaak keihard tegen een grens aangelopen. De overspannenheid kwam voornamelijk ook tot uiting in lichamelijke klachten. Hoofdpijn, pijn op de borst hartkloppingen, nu alleen nog een enorme pijnlijke nek en schouders. Dat alles op was bleek wel weer toen ik afgelopen vrijdag wéér keelpijn had. We hebben ook wel het een en ander meegemaakt vorig jaar en alleen opruimen bleek dus niet genoeg om zoiets te verwerken.
De angstaanvallen zijn over, ook omdat ik toch heb getracht om enigszins de prikkels wel op te zoeken en niet te vermijden. Ik mediteer iedere dag, wandel en fiets heel erg veel. En ben inmiddels zomaar tien kilo kwijt. Van het weekend gaan we een weekendje weg met het hele gezin, naar een huisje. Onze oudste gaat ook mee, die niet meer met ons op vakantie gaat. Ik doe rustig an. En kijk naar de dingen die ik moet gaan veranderen. Daar schrijf ik later meer over.
Voor nu was het helend om gisteren in een ijskoud meer te zwemmen in mijn ondergoed, wat voel je dan dat je springlevend bent! Een mens met een sterk lijf met een hart erin.
Het was een openbaring.

Vandaag ben ik rustig aan begonnen de rotzooi op te ruimen. Onze middelste was ook nog thuis met keelpijn maar lag rustig op de bank. Ik heb alle was gewassen en gedroogd aan de drooglijn en alweer bijna alles weg gevouwen. Ik heb gezogen en schoongemaakt, en ik had er echt zin in ook.
S middags gelegen en gemediteerd. Het eten staat nu op, penen van de tuin alhier winterpenen en karbonades. Maar niet voor mij (het vlees dan), ik eet al een maand geen vlees meer en drink al een tijd geen koffie meer tegen de hartkloppingen die nu dus ook weg zijn
Het is te hopen dat mijn andere lichamelijke klachten ook al sneeuw voor de zon verdwijnen.

Ben jij weleens overspannen geweest? En had je ook lichamelijke klachten?