woensdag 15 juni 2016

Keuken renoveren


Onze keuken is nu 12 jaar oud. Het blad en de constructie was nog prima, maar de frontjes van de kastjes waren niet mooi meer. Ze gingen bladderen. Dt kwam doordat het kunstof begon te scheuren, bij de kastjes en de lades die ik het meeste gebruikte was dat het ergst. En van de vaatwasser had ik van ellende de hele kunstoflaag afgetrokken. Mijn vaatwasser was eerder al vervangen maar de gaskookplaat was ook aan vervanging toe. Die heb ik door mijn vaste witgoedman laten leveren, een ouderwetse die ookje spullen komt maken. Hij had drie keuzes miele bosch of siemens het werd de Miele niet heel veel duurder dan de bosch en alle onderdelen konden in devaatwasser de beste man heeft hem ook geplaatst. Deadviesprijs  was €865 maar ik kreeg hem voor €795 een heel bedrag, maar mijn aardappelen koken binnen een paar minuten. Hier hebben we voor kwaliteit gekozen. Maar die kastjes staken er wel bij af helemaal afgebladderd en omdat onze keulen onderdeelis van de kamer begon mij dat te irriteren. Ik had al een schilder van het plaatselijke schilderbedrijf laten komen die een offerte uitbracht van ruim €1000, totdat we bij een bedrijf uitkwam elders in het land die de kastjes spoot. Zelf demonteren en brengen. Dat demonteren zag ik niet zitten, de kastjes kun je stellen en de lades zuigen naar binnen. Mijn vader de lieverd zag het wel zitten en wilde het monteren en demonteren, man bracht op kosten van de zaak ( de diesel van de leaseauto wordt als secundaire arbeidsvoorwaarde prive ook betaald door de baas) anderhalf uur verderop naar een bedrijf gebracht die de kastjes binnen een week spuiten. Ik zit hier dus met open kastjes. En dan is het toch echt een beter aanzicht om de boel schoontemaken en weer ordelijk in te richten. En omdat ik eergisteren een eerste gesprek met mijn coach had, was ik gisteren weer wat hyperventileerderig en had ik weer wat een strop in mijn keel. Toen ben ik lekker de kastjes op gaan ruimen. Dat hielp en het ruimt natuurlijk lekker op. 
Geen gezicht:-)

Hier zie je dat ik nog bezig ben, maar alles vindt zijn plek.

Dit is de nieuwe gaskookplaat
Vandaag de rest van de kastjes nog. Dan heeft zoontje twee dagen vrij en het weekend dan moet ik even wat met hem verzinnen, en kom ik niet zo goed aan werken toe. Ik doe ongemerkt de was en maak iedere keer weer een extra onderdeel schoon, zodat ik voor de vakantie weer wat bij ben:-)
De kosten voor renovatie keuken €550 en €795 gaskookplaat dan nog wat dezelfde eetborden erbij kopen, Ik heb nu allemaal verschillende en de eetkamertafel kan alleen nog maar met vier schroeven en een appeltjeskleed gebruikt worden. Voor de keuken had ik 1500 gereserveerd dus dat moet gaan lukken.