vrijdag 17 februari 2017

Boodschappen budget verhogen en algemeen budget.

Mijn maand is weer voorbij, die loopt van 15 tot 15. Ik heb in totaal aan boodschappen uitgeven: €502 euro. Dat is 52 euro boven budget. Ik heb mijn budget nu bijgesteld op 500€, ik heb niets uitzinnigs gedaan met het budget en moet op kwaliteit van eten interen als ik minder verbruik. mijn idee is wel dat het in de zomer gemakkelijker gaat (rondkomen van mijn boodschappenbudget) omdat de groente dan van de tuin komt en de oogst überhaupt rijker is in Nederland. De groenteman is ook wat duurder, alhoewel ik gemiddeld voor 20€ heel veel fruit en groente heb. De groenteman koopt restpartijen groente in, en maakt er altijd een prijsje van. Hierbij de foto van vorige week toen was ik 18 euro kwijt. ik krijg ook vaak gratis dingen mee, afgelopen weken kreeg ik 2 meloenen mee. Anders had hij ze weggedaan.

Anderzijds zijn we ruim uit het algemene budget gelopen. Dat heb ik op 100€ maar de schade was afgelopen maand €550. we kochten nieuwe werkkleding voor man colbert, overhemd e/a en ik kocht een miele stofzuiger. Wel met een kortingscode van 50€ Daardoor betaalde ik €140.

Afgelopen zondag heeft onze jongste zijn A diploma gehaald! Voordat we op weg gingen viel er een heleboel sneeuw, check dit.. Afgelopen dinsdag was het prachtig voorjaarsweer en heb ik twee wassen buiten te drogen gehangen.


Bij de vorige zwemjuf in een andere plaats, vertelden ze ons dat jongste nooit zijn diploma zou gaan halen. Amper een half jaar later met maar een half uurtje les per week heeft hij het! Gewoon met de "gewone kindertjes.  We zwemmen nu met hem bij een andere zwemschool.

Een van mijn consumindertools is hergebruik. We werden getrakteerd op een broodje bij de h.ema. ik schudde de sla eruit en stak de zakjes in mijn tas. De kopsoep kregen we. Zo had mijn dochter een grappige lunch. Volgende week vakantie, we gaan een paar goedkope uitjes maken.
Daarover later meer!