maandag 13 maart 2017

Eindelijk een bericht en groot nieuws!

Het was hier de afgelopen weken een beetje een (hoe noemen ze dat?) een emotionele rollercoaster.
In januari en februari bemerkte ik bij mijzelf wat lichamelijke klachtjes. Uiteindelijk bleek ik zwanger! Mooi nieuws natuurlijk, alhoewel het een grote verassing is. Qua afvallen had ik net de -50 kg grens te pakken, dus ik dacht dat mijn klachten van de maandelijkse cyclus daar wel vandaan zouden komen. Maar niets bleek minder waar. We verwachten nog een baby, mijn leeftijd is 38 en ik ben momenteel gezonder dan ooit, dus qua gezondheidstechnisch moet het wel lukken.  We hebben 3 kinderen van bijna 18,15 en 8, dus er is een aardig leeftijdsverschil. Maar die kinderen vinden het heel erg leuk allemaal dus dat is ook niet een probleem. Wel een beetje het ruimte gebrek, (we hebben geen kamers meer over) en plaats in de auto, maar als we dat vergelijken met de problemen die de mensen in de jaren zestig hadden in Poplar (ik kijk de serie Call the midwife) qua behuizing en armoede dan vallen deze "problemen" natuurlijk amper op.
We beginnen dus helemaal weer opnieuw, en ik zal jullie meenemen in hoe ik dat zoveel mogelijk low budget ga oplossen. Want van één inkomen eten er nu 6 in plaats van 5.  Bovendien gaat de volgende opruimronde weer in. Want er kan nog meer uit!
Met dit lekkere lente weer wil dat wel. Deze week is het eerst nog poets en taarten bak werk voor de verjaardagen van de middelste en jongste. Maar volgende week begin ik toch echt met de grote voorjaarsschoonmaak. Vorige week had ik nog de halve week griep en heb ik alleen in bed gelegen dus er bestaat enig achterstallig huishoudelijk onderhoud.
Het helpt natuurlijk ook niet dat ik nu zit te bloggen te midden van de rommel, dus ik trek de lakens van het bed van oudste en van ons en zet de machine aan. Dan zal ik nog een kopje koffie drinken met oudste die pas op maandag om iets over tien weg moet.

Morgen meer!!!!