maandag 19 juni 2017

de roerige weken

Even inhalen, het waren zulke drukke weken en vooral ook op sommige momenten spannend dat ik even wat schrijfwerk moet inhalen. Dat gaat het beste op mijn oude laptop. De telefoonapp van blogger weigert regelmatig dienst zodat er in eens een heel uitgebreid blogje met tips voor goedkope en gratis uitjes was verdwenen.
Onze dochter C heeft ook een gastblog geschreven, bedankt voor de reacties, ze zal binnenkort een blog schrijven over hoe zij omgaat met geld en hoe ze de verleidingen weerstaat van frikadelbroodjes in de kantine, om zodoende geld te sparen voor een nieuwe outfit. Ik zal haar ook eens vragen hoe zij het consuminderleven heeft ervaren in ons gezin de afgelopen jaren.

Eerst maar eens bijschrijven, het is vandaag ontzettend warm dus ik zit in een donkere kamer met de beentjes omhoog. Ik ben vandaag precies 30 weken zwanger. vorige week werd bekend dat ik Carpaal tunnelsyndroom in mijn handen heb, door de zwangerschap maar door rustig aan te doen kan ik het prima handelen momenteel. Straks zal ik nog groente van de tuin gaan halen en mijn weekbudget pinnen het is immers weer een nieuwe maand. Ik ben overigens blij dat ik niet in het zuiden woon, ik kan zo slecht tegen de hitte en het ijselmeer tempert de temperatuur gelukkig wel wat. Ik houd van het Noorse klimaat.
Verder ga ik nu naar de fysiotherapeut omdat mijn nekgewrichtjes wat vast zitten, daar krijg ik pijn in mijn hoofd van, nu krijg ik oefeningen en ben ik blij dat ik voor maar 5€ extra per maand 9 fysiobehandelingen heb. ze masseert het even lekker door, en daar alleen al voor vind ik het de moeite waard ;-)

Vorige week is onze oudste zoon gelukkig geslaagd voor de HAVO met ook nog aardige cijfers. Hij nam de telefoon aan, en ik hoorde meteen dat het goed was, blij en schreeuwen dansen nu kan hij verder. We waren hier echt heel blij mee, allemaal! Hij is nadat zijn examens waren afgerond begonnen met werken bij een recreatiecentrum in de buurt. Daar is het hoofdseizoen nog niet begonnen dus hij heeft ook veel vrij door de week.
Hij heeft behang in het kleinste slaapkamertje afgehaald, en daar komt nu glasvezel in. Dat hebben we allemaal nog, we moeten echter een nieuw bed aanschaffen voor de jonsgte zoon, omdat de oudste zijn hoogslaper krijgt. Zo gaan we straks met wat dingen schuiven zodat de commode op de kamer van jongste kan staan wat een hele grote kamer overigens is. daar heeft zoon nu wat tijd voor en hij doet het graag, al zullen vandaag de werkzaamheden beperkt worden ivm het weer.
naar aanleiding van zijn slagen hebben we snel een feestje geïmproviseerd, ik had veel bestickerde taarten in de vriezer die we voor dat doel hebben gebruikt. we hadden nog frietjes gehaald en die heb ik thuis gefrituurd.
Het was een fijn feestje. We zijn de volgende dag met hem wezen lunchen in de naburige stad. Man was vrij. Voor dat soort dingen heb ik altijd een potje met geld die ik spaar via mijn spaarrekeningen.


Middelste dochter heeft ook een baantje als afwas en keukenhulp in een klein restaurantje. Gelukkig hoeft ze niet alle dagen nog te werken want ze gaat nog naar school. in het weekend hoeft ze maar 1 dag in het weekend te werken.

Jongste geniet van het grote zwembad in de tuin, de bovenrand is behoorlijk lek maar dat geeft niet ik heb hem met zwarte bandenplakkerspul geplakt, hij loopt nu heel langzaam leeg, en oh wat genieten we ervan. Ik heb alleen een nieuw potje teststrip moeten kopen en een nieuw filter die ik al meerdere keren per week gewoon met een nagelborsteltje schoonmaak onder de kraan.
Hij kan ook praten met paarden zo mooi!


Mijn maand loopt van de 15 tot de  15. Mijn algemeen budget is: 150€ per maand en mijn boodschappenbudget is 500€ per maand. Ik kwam 50 euro over mijn algemeen budget heen.. En ik hield 5€ over van het boodschappenbudget.

Hier alvast de lijstjes vanaf 15-06

onderstaand betekend dat ik maar liefst €230,31 uitgegeven heb van mijn boodschappenbudget. Datkomt omdat we eens per maand naar de Aldi of de lidl gaan voor grote boodschappen, en dat hebben we afgelopen week gedaan, ik heb ook een grote voorraad vlees aangelegd.
Ik moet nu vooral groente inslaan. Dat ga ik zo doen bij de groente winkel. Het wordt spannend ik zal het hier goed bijhouden wat er uit gaat en hoe ik het binnen de perken houd.


In de envelopjes: 270 boodschappen en 85 in het alg budget,