vrijdag 30 juni 2017

Deel 2 uitgaven boodschappen en aanverwante zaken

Voor deel 1 klik je hier.

Ik zou nu de overig zaken die we wekelijks uitgeven belichten.

Drinken
2 pakken goudmerk koffie van de aldi gaan er hier maandelijks minimaal doorheen. met drie koffiedrinkers in ons gezin is dat vrij gebruikelijk. Goedmerk koffie van de aldi kost €3,69 ik kocht afgelopen week bij de K.ruidvat een pak DE in de aanbieding voor 4,50€ iets duurder maar ook wel fijn voor een keer ;-)
er wordt ook af en toe Senseo gedronken, daar koop ik een keer per maand een zak pads voor bi jde ALdi voor 2,39 daar kunnen we minimaal een maand meedoen.
Koffiemelk heb ik al bij de zuivel opgeteld. en de mannen nemen soms een kneepje agavesiroop €2,49 door de koffie, dit doe ik ook over de appelflappen soms ;-)
We drinken ook rooibos thee van Simon Levelt daarvan heb ik nog 5 grote pakken in de voorraadkast staan. gekocht bij 1 en 1 gratis, een zakje gebruik ik per dag dus daar ga ik nu even voor de volledigheid geen berekening van maken. 1€ per maand zal dat ongeveer zijn. met de draakjesthee voor zoon.
Andere thee is draakjesthee voor jongste en munt en kamille uit de tuin voor dochter.
Dan wordt er hier ranja gedronken 1 fles per week 1,99 een blik. En 1 fles cool bear per maand ongeveer €2,- aanbieding) soms ook roosvicee van de Aldi daarvan gaat soms ook wat door de yoghurt. 2 flessen max per maand 0,95 cent als het in de aanbieding is koop ik tropische vruchten diksap van de kruidvat. Zoontje krijgt cool bear en thee/melk mee naar school. Maar ook wickey water en fruit soms. Dat is nu in de aanbieding €1,- bij de plaatselijke super dan neem ik een paap pakken mee.
Ik koop water in flesjes voor de kinderen eens per maand en die vul ik weer voor in de koelkast net als de dopplers.  Water doe ik met citroen en munt in de koelkast kost niets en een heerlijk verantwoord tussendoortje.
Eens per week krijgen de kinderen taksi of dubbelfriss of cola en sinas. een fles per weekend en 1 pak dat is ongeveer 1,25 per week en 0,75 cent.
Allemaal van eigen merk. Bier koop ik bij verjaardagen. En er wordt niet gedronken bij ons.
dat is het drinken ongeveer.

Koffie €1,85
koffiepads €0.53
thee 1,-
agavesiroop 0,55
limonade en ander fris gemiddeld €5,04
overig bijvoorbeeld eigengemaakt siroop €0,50

Totaal: 9,47 per week

Vlees
Is heel wisselend en kan ik alleen maar gemiddeldes voor geven kijk vooral ook in de dagelijks warme maaltijden die ik hier beschrijf. Ik koop vrijwel alleen in de aanbieding of het liefst gestickerd, maar het allerliefst bij de ambachtelijke scharrelslager. Dat heb ik afgelopen maand ook gedaan ik betaalde toen €38,49 later deze maand heb ik ook nog vlees gekocht.
Gesneden voor op brood koop ik twee pakjes per maand achterham €0.99.

plus minus gemiddeld 10 per week voor vlees.

Eieren
3 dozen per week a 1,60 per week €4,80

Beleg voor op dat vele brood

honing appelstroop jam vruchtenhagel, vlokken, chocopasta
selleriesalade €4 per week

Overig
snacks en friet/ olie frietsaus, curry €3,25
gebroken lijnzaad 1 zakje per 2 maanden
noten 2 zakjes per week 1,69 studentenhaver gemengd met notenmelange 2,49 per stuk
biologische notenrepen €1,-
appelmoes 1 pot per week
1 kandijkoek 0,84
chips
bloem 1 per week
vanillesuiker
kauwgom 1 per week
kroeppoek 1 per 2 weken
bladerdeeg

wassen/ schoonmaken

schoonmaakmiddel 0.20
afwasmiddel 0.25
wasmiddel gemiddeld per week 1,50
afwastabs Hema 3,75 per maand €0,80
totaal  per week €2,75

toiletpapier
keukenrol €1,25 per week

Totaal per week alle posten bij elkaar:

€89,11

Bekijk voor meer warme maaltijd inspiratie mijn volgende posten.